Модна фотография

Докато снимахме модна фотосесия в студиото с клиент се роди идеята, че част от новата колекция, можем да представим на красива локация. Имиджовите снимки винаги са изпъквали повече, било то на корица за сайта, или при пускане на платени постове във социалните мрежи за реклама. Понеже колекцията дрехи беше пролетна исках да бъде едновременно нещо по-различно, и да бъде нещо свързано с настъпващият сезон. Така за около една седмица се бях организирал със цялата техника, асистенти, гримьор и разбира се – красив модел. Естествено всички откликваха на идеята ми за Рилските езера с усмивка и желание. Вече бях ходил 3-4 години на фото разходки през един от най- очарователните сезони на седемте рилски езера. Снегът започва да се топи на места, високите върхове стават полу-сиви, полу-заснежени. Голяма част от поляните под снежната покривка са разтопени и току що разцъфнали минзухари образуват обширни синьо-лилави настилки. Около полу разтопените езера, в които в определен ъгъл и позиция се отразяват красивите върхове с небе в тях.  Част от организацията включваше почти постоянно наблюдение на уеб камерата на лифта (стоя ми в единият ъгъл на монитора постоянно докато работя), както и внимателно следене на прогнозите в поне три сайта за времето в района за да мога да взема най-правилното решение за точният ден, в който да се качим за снимките. Бях разчел времето с абсолютна точност. Тръгнахме рано от София с два автомобила, 6 човека и безумно много техника и багаж. В моята раница бях натъпкал – средно-форматен DSLR  с обективи 35-90мм и 80мм, второ тяло фулфрейм с обективи 14-24мм, и 85мм, три броя HSS синхронизатори, две ръчни светкавици с батерии,  Lee държач  с три филтъра, резервни батерии и лаптоп за тетеринг, на общо тегло малко над 17кг. плюс  калъф през рамо с фотостатив. Отделно носихме двe чанти  с два акумулаторни моноблока по 600w,  един калъф с  два отражателни чадъра с диаметър 130см и 90см сиви. За тях калъф с два статива, един самар със шест облекла и четири чифта обувки, които трябваше да снимаме на модела,  като всеки си носеше по-малка раница за дрехи и вода. От паркинга на лифта си наехме открит джип с пейки отзад за да можем да качим техниката по-лесно,  и на връщане можехме да се приберем по-късно отколкото с лифта.  Пътувахме нагоре с джипа може би около 30 мин, разбира се до края на лифта. Нарамихме целият този багаж и се запътихме от новата хижа за към старата. Ориентировъчно до рибното езеро имахме 1 час и 30 мин, на места пропадахме в дълбокият сняг до коляно.

Модна фотография 1

Модна фотография – Студио Минков

Мисля че успяхме да се качим до „трилистника“ за около 40 мин. Трябваха ми 10 – 15 минутки за да се ориентирам с различните кадри, макар че достатъчно пъти бях ходил по тези локации и почти всичко ми беше в главата предварително. Беше около 12ч. на обяд когато гримьорката и модела започнаха разкрасителни  процедури на един камък, а ние с асистентите да „редим студиото“. Времето беше точно такова каквото очаквах. Синьо небе, гъсти и бели облаци, а вятъра помагаше сцената да бъде разнообразна почти през цялото време.

Модна фотография 2

Модна фотография – Грим

Модна фотография 3

Модна фотография – Светлина

Модна фотография 4

Модна фотография – Зад кадър

За последните два кадъра (от общо 6) които снимахме по-надолу около рибното езеро имаше моменти в които трябваше да изчакваме по 10-15 минутки за да пробие слънцето през гъстите облаци, а  вече минаваше 3 следобед и слънцето започна да се скрива зад върховете. През повечето време снимах на  бленда 5,6, исо 100 и скорост на затвора 1/800 – синхронната скорост на моя Hasselblad със светкавиците без да се налага да ги вкарвам  в HSS режим. Фокусно разстояние 35мм за да хвана повече от пейзажа. Филтрите които ползвах в различни комбинации бяха поляризационен, ND градиентен и ND 3 стопа.

Модна фотография 5

Модна фотография – Филтри

С помощта на филтрите държах слънцето в нормална експонация, понеже го ползвах за контра която да отдели модела от фона и светкавиците в нормален режим, без да се налага да ги вкарвам във високо скоростна синхронизация HSS. Поляризационният филтър пречупва светлината от отраженията във водата за да се виждат кристално. С градиентният намалях експонацията в небето, като освен това осигурява контрастни и чисти цветове в него, а с ND филтъра свалях 3 стопа общата експонация когато слънцето изгрее по-силно.

В началото бях решил да осветя моделът до кръста с дълбокият чадър 130см, като го извадя в положение до край назад и сложа на светкавицата най-малкият рефлектор който е в комплект с нея,  за да получа градиентно кълбо светлина, а за краката да ползвам малкият чадър 90см с втората светкавица, като поставих модела точно пред него за контра. Причината която не ми позволи беше близкото разстояние на двата чадъра. Влизаха ми в кадър и нямаше как да снимам със широкият обектив. Затова се наложи да отдалеча големият чадър за да излезе от кадър и той обхвана целият модел, без да се налага да ползвам втората светкавица. Така се освободи вторият асистент за да пренася модела до сцената, че беше на високи токчета, а те се забиваха в тревата и калта. Макар че на места вятъра беше толкова силен, че се налагаше двама асистенти да държат статива с чадъра.

Модна фотография 6

Модна фотография – Модел

Модна фотография 7

Модна фотография – Аистенти

Приключихме със снимките някъде към 16:30 и тръгнахме обратно към новата хижа, където ни чакаше джипа за надолу.

Вижте повече за студиото на моден фотограф Минко Минков.