Site icon Minkov Studio

Монохроматичност в продуктовата фотография

Оцени тази страница

Монохроматичност в продуктовата фотография – Научете повече с Minkov Studio!

Първата снимка е представена на света през 1839 г. И, разбира се, тя е била черно-бяла. Едва през 1862 г. цветната фотография за първи път се появява пред очите на всички. И докато цветното заснемане винаги е било мечта за мнозина, днес с трепет се връщаме към монохромните изображения. Като професионален фотограф в София имам много причини да харесвам черно-бялата продуктова фотография, една от които е, че някои кадри изглеждат така, сякаш са планирани да нямат цвят. Точно както избираме определено осветление, определено фокусно разстояние и т.н., важно решение е и изборът дали да използваме или не цвят в нашата продуктова фотография.

Монохроматичност в продуктовата фотография – Свържете се с нас!

Какво се крие зад цвета в продуктовата фотография

За съжаление мнозина вярват в това, че черно-бялата фотография е просто монохромна настройка на камерата или ефект вследствие на графичния редактор. Но в действителност не е толкова просто, защото едва когато се сблъскате професионално с изображение в черно и бяло, разбирате, че този завършек ви позволява да видите детайлите много по-ясно, защото цветът крие тайни, които едва след извършване на тази трансформация биват уловени.

Премахвайки цвета, ние започваме да обръщаме повече внимание върху други елементи като текстура, форма или контраст. Случвало ми се е след като направя цветна снимка и реша да я превърна в черно-бяла, тя да ме заплени по много по-силен начин, тъй като елементите, които са били скрити от цвета, изпъкват с голяма лекота. Бих могъл да кажа, че цветът разсейва по определен начин, като не ни позволява да виждаме лесно конкретни детайли.

Ето защо се счита, че при черно-бялата продуктова фотография композицията е по-важна, защото поради липсата на цвят, линиите, текстурите и контрастите излизат наяве и стават по-очевидни.

Същност на монохроматичност в продуктовата фотография

Тайната на черно-бялата продуктова фотография

И тъй като при черно-бялата продуктова фотография няма значение дали фонът е син или не, защото и без друго това няма да бъде отчетено и респективно да отклони вниманието на зрителя, се оказва много по-съществено да се насочим към светлините и сенките, нюансите и формите. Тази техника изисква по-взискателна композиционна работа, защото губим хроматизма. Позволява ни да се съсредоточим върху най-важното и да поставим формата над същността.

И като говорим за тази характеристика на черно-бялата продуктова фотография, с правилното разделяне на тоновете и внимателния контрол на контраста, можем да кажем, че цветът визуално привлича вниманието ни толкова много, че разсейва очите ни, така че те да не виждат определени неща толкова лесно.

Затова вярвам, че черно-бялата фотография е истински свят за изследване, било то поради близостта, която ни дава, като можем да видим много по-ясно формите и контурите, или поради наслаждаването на линиите и монохромната композиция като цяло. И затова обичам продуктовата фотография, защото ни позволява да изразим себе си и с двете техники, цветно или черно-бяло.

Посетете нашето Фото студио София – Minkov Studio

Exit mobile version