В изследване на правилната композиция при продуктовата фотография
Правилна композиция при продуктовата композиция – научете повече!
Колкото и потенциал да откриваме в обекта срещу себе си, понякога изглежда невъзможно да реализираме идеята, която се е родила в съзнанието ни. Тази несправедлива реалност е част от професионалния растеж на всеки прохождащ фотограф. И това е напълно нормално. Като фотограф в София с богат опит зад гърба си, аз също съм попадал в плен на подобни терзания, но никога не съм се отказвал от идеята си. И сега, години по-късно, моето фотостудио в София се е превърнало в точно това магическо ателие, сътворяващо абсолютно съвършена и дори леко нереална перспектива във всяка моя продуктова фотография. А ако мога да дам няколко основни насоки за пълно овладяване на перфектните кадри, то бих наблегнал на следните моменти:
Правилно кадриране
При продуктовата фотография доминацията е ключова. Много често, стараейки се да пресъздадем абсолютно пълно и коректно цялостната обстановка, ние се отдалечаваме от обекта на продуктова фотография. По този начин наистина придаваме атмосфера, но тя се търси в един, най-много два кадъра от цялата продуктова фотография.
За да акцентираме правилно, следва да се доближим максимално до обекта, дори и да изрежем част от елементите на заден план. Доминацията на основния обект на продуктова фотография прави кадрите много по-въздействащи за аудиторията. Също така не бива да забравяме да експериментираме с перспективата. Не винаги, а при продуктовата фотография дори изключително рядко, ние искаме да представим обекта по съвсем класически начин. За по-ефектен резултат може да дадем свобода на творческите си пориви и да снимаме продукта от различни ъгли, за да откроим най-добрата финална композиция.
Правилна композиция при продуктовата фотография – Минков студио
Различни ракурси
Както вече споменах, един и същи обект може да изглежда по коренно различен начин в зависимост от ъгъла на заснемане. За да реализираме пълния потенциал на продукта, ние експериментираме с различни ракурси, за да разкрием всички детайли и същевременно да следим за подходящото съчетание на всички елементи в кадъра. Това е ключов момент при продуктовата фотография, защото точно тя изгражда и първото впечатление за конкретния продукт.
Снимането директно отгоре или отпред много често внася простота в изпълнението на продуктовата фотография. Такъв кадър е задължителен, но не въздейства достатъчно силно. За да се придаде творческа нотка в портфолиото на продуктовата фотография, може да експериментираме с кадър от различен ракурс, който да загатне за дълбочина и динамика.
Правилна композиция при продуктовата фотография – разгледайте!
Точно фокусиране в близък план
В тези ситуации не може да се разчита и на автофокуса, който много често се старае да обхване цялостно обекта на продуктовата фотография. От своя страна, резултатът се оказва недостатъчно ясен и същевременно натрапчиво отсечен. Тук се налага ръчното фокусиране на обекти в близък план, което позволява плавния преход от най-отстрата фокусна точка към замъгления заден фон. Това е една от най-трудните техники при продуктовата фотография, но с известна практика и достатъчна увереност плавното движение на фокусния пръстен започва да се случва от само себе си.