Продуктова фотография 186

Продуктова фотография – Minkov Studio

Въпреки обширната тема и трите години които изминаха от този  проект, все пак реших да споделя по-голямата технична част от него. Колкото и манипулирана да е тази идея, винаги подобни теми са ме привличали не заради идеята на крайната визия, а най-вече техническата част на цялото изпълнение. Като се започне от софтуерната обработка, осветителната техника, фото техниката, до каква степен ги познаваш, както и правилното им използване, след което необходимият  терен и оборудване за да бъдат заснети толкова сложни кадри, и накрая най-важният фактор събирането и синхронизацията на правилният екип от професионалисти.

Всички снимки надолу са сурови, без цветови корекции!

Продуктова фотография 183

Продуктова фотография – осветителна техника

Един от най-важните инструменти за така нареченото „замразяване“ на течности са осветителните тела.  На скоро бях оборудвал студиото с  4 нови светкавици , които разполагаха с High-Speed Flash режим, с дължина на импулса 1/28 000 от секундата, при t=0,1/S на най- ниско ниво 1/128 , съответно на най-високо 1/1 са  около 1/316 от секундата, при обща мощност 600вата

Доста проби и експерименти бях правил назад във времето с ръчни светкавици, и бях наясно че бързо движещи се течности,  започват  да се „замразяват“ при 1/4000 от секундата и нагоре, всичко под тази скорост на импулса се размазваше. Бях снимал водни капки падащи от горе, акрилни бои вдигнати от удар на бас , разбира се с ръчни светкавици и полето което можеше да бъде осветено ограничаваше кадрите до макро.

Продуктова фотография 184

Продуктова фотография – високоскростна фотография

Така при натрупаният опит с високо скоростни кадри, и наличието на високо скоростни моно блокове, реших да започна експериментите първо с водни пръски . Направихме  сглобяемо изкуствено езеро по средата на студиото, в което можехме да събираме спокойно около 200 литра течност, при покриване с достатъчно здрави пластове найлони. (в клипа се вижда ) Размерите му бяха 1,70 х 1,70м. за да може спокойно да си замахвам с течности.  Сложихме по средата пластмасов манекен, върху който можехме  да си хвърляме течности на воля.

Продуктова фотография – фото техника

Така при наличието на фокусно разстояние, и разстояние от обектива до обекта, с помощта на DOF калкулатор, софтуер от мобилният телефон, успях да  изчисля на колко отворена  бленда да снимам, за да може полето в което всичко е на фокус (DOF) да ми е достатъчно за да вляза в обхвата на всички пръски вода. След като имах вече зададена бленда, с помощта на светломер, започнах да настройвам разстоянието и интензитета на светкавиците, като не исках да пада дължината на импулса под 1/8000 от секундата, за да може всичко да бъде замразено. Разбира се изникваха постоянно нови и нови пречки, като примерно модификаторите на светкавиците. Всеки пласт дифузна повърхност сваляше от мощността на импулса, и за да компенсирам трябваше или да приближавам още светкавицата или да я усилвам, пропорционално на което падаше и дължината на импулса. На някой от софтбоксовете се наложи дори да свалям вътрешният пласт дифузия. Така в крайна сметка, някой от светкавиците бяха на 1/7000 S

Продуктова фотография – млякото

Продуктова фотография 188

След като успях да получа перфектният за мен резултат с вода, реших да пробвам с мляко. Наложи се да мина през много тестове, докато изгладя нещата, заради различните свойства на млякото. Най-важното е охлаждането му до 1 градус. При охлаждане, мазните клетки които се съдържат в него се стягат и слепват, и когато го плиснеш, то се разтяга като гума и прави много красиви форми, преди да се разпилее на капки.

Продуктова фотография 185

Продуктова фотография – от Minkov Studio

Първият опит беше с мляко  закупено от търговските вериги.  Явно липсата на достатъчно мазнина в него, не удовлетворяваше очакваният от мен резултат. Тогава намерихме ферма в близост до София – село, от която закупувахме сериозно количество прясно мляко (80-90) литра, толкова побираше хладилникът. Пробата която направихме с това мляко, беше страхотна. Получаваха се точните огромни извити форми, с които можехме да обличаме като с дрехи манекена. Остана само един проблем за решаване, животинската миризма която не се траеше, особено на следващата сутрин , когато беше всичко престояло на топло. Въпреки че изхвърляхме всички найлони който са имали контакт с млякото, нетърпимата миризма си остана доста за дълго. Така разбрахме за следващият процес , който също много ни моташе   за да изчезне суровият животински мирис,   – пастьоризацията, сваряването на млякото на водна баня до определени градуси.

Продуктова фотография 182

Продуктова фотография – рекламен календар

След като имахме готова усвоена технология, трябваше да се поупражняваме с получаването на различни форми с хвърлянето на мляко с различни съдове,  за да може да получаваме различните части от млечните облекла по тялото.

Продуктова фотография 187

Продуктова фотография – фотограф София

Различните цветове на млякото, постигахме с различни цветове пигменти, които се използват за направата на акварелни бои за рисуване. А за различните цветове на осветленията съм ползвал цветни плаки, сложени пред осветителното тяло.

Продуктова фотография 180

Продуктова фотография – от Minkov Studio

Средно за всеки готов кадър, сме заснели между 300 и 500 кадъра, от които  едва 10% са сполучливи, (при кадър 1/7000 от секундата) и това в рамките на 8-10 часа. При софтуерната обработка някой от готовите резултати  съм събирал от 50 отделно заснети кадри, като времето за обработка на всеки кадър е от 4 до 6 дни.

Продуктова фотография 181

продуктова фотография- Milky Splashes