Често срещани “грешки” в продуктовата фотография
Грешки в продуктовата фотография – Минков студио
Говори ли фотографът чрез своето изкуство? На някакво ниво всяка фотография би трябвало да предава послание. А процесът по създаване на изображение е само част от уравнението. Защото най-важната част се оглежда в това аудиторията да достигне до посланието, което фотографът е запечатал в своя кадър. Като професионален фотограф в София аз съм свикнал да чета и между редовете, и освен до масовите послания, достигам и до някои по-съкровени детайли от битието на фотографа, заключени в “грешките”, които всички от нас допускат.
Пренебрегване на важността на техническото изпълнение
Докато продуктовата фотография си позволява да нарушава някои правила на фотографията в името на брандовата идентичност, то техническото майсторство не бива да бъде пренебрегнато. Продуктовата фотография изисква високо ниво на прецизност по отношение на това какво прави един кадър технически добър. Завинаги важни постулати си остават правилното фокусиране, осветлението, добрата експозиция, но най-вече завладяващата композиция. Едва след като научим как да контролираме тези елементи на продуктовата фотография до съвършенство, можем да си позволим да експериментираме.
Много от фотографите са склонни да разчитат твърде много на автоматичните функции на новите модерни фотоапарати. Автоматичната експозиция и автофокусът са чудесни инструменти, но те са склонни да произвеждат скучни, обикновени изображения. Настройването на камерата на пълен ръчен режим ни позволява да контролираме изображението и да получим точния кадър, който търсим.
Грешки в продуктовата фотография – Свържете се с нас!
Техническото изпълнение в противовес на креативността
Въпреки че техническото качество е жизненоважно за продуктовата фотография, технически перфектната снимка не я прави изкуство. Продуктовата фотография е свързана с послание, което изцяло надхвърля техническите аспекти. Техниката не трябва да пренебрегва креативността и естетиката, затова нека приберем техническите трудове в някой шкаф и повикаме на помощ въображението си.
При някои начинаещи фотографи се наблюдава афинитет към стриктно спазване на всички правила. Съществува правилото на третите, златното правило и много други, които трябва да следваме, за да създадем изящна продуктова фотография. Но следването на правилата, които всички научават, означава, че нашата продуктова фотография може да изглежда като тази на всички останали. Ако искаме нашето изкуство да бъде уникално и да се откроява, тогава ще трябва да се научим да нарушаваме някои правила.
И да, осъзнавам, че взети заедно гореспоменатите фотографски “грешки” звучат парадоксално, но дългогодишната практика и отношението към продуктовата фотография избистрят този мироглед.
Грешки в продуктовата фотография – Полезна информация
Мерило за естетика
Почти цялата комерсиална фотография се основава на красиви и естетически издържани снимки. В резултат на това всички сме обусловени да възприемаме продуктовата фотография през един и същи филтър.
Но понякога, особено в някои направления на продуктовата фотография, посланието, което се опитваме да предадем, противоречи на тази естетика. Понякога грубото, мръсното или драматичното пасва по-добре на посланието. Защото изкуството не трябва да е красиво, а завладяващо и въздействащо.
Абстракцията е друга важна концепция в продуктовата фотография. Понякога може да ни се наложи да премахнем излишни елементи от кадъра, дестилирайки го до най-важното. Това помага на зрителя да се свърже с изображението на по-фундаментално ниво и напълно подкрепя основната идея на минимализма, която се оглежда във философията: “по-малкото е повече”.
Научете още за Фотограф София – Minkov Studio