Блог

Няма правила за правене на добри снимки, има само добри снимки

Няма правила за правене на добри снимки, има само добри снимки - Пейзаж 1

Няма правила за правене на добри снимки, има само добри снимки – Пейзаж

Изхождайки от факта, че фотографията спада към едно от изкуствата, би следвало да отграничим тази дейност от професионалните направления и да ѝ придадем разбирането за призвание. Подобно на останалите артисти – фотограф не се става, фотограф се раждаш. Човек може цял живот да чете и да се усъвършенства и никога да не заснеме кадъра на живота си. И обратно – абсолютно неграмотна в тази сфера личност да улови милисекундна нереалност само с камерата на смартфона си. Затова и Ансел Адамс увенчава смисъла на живота си, фотографията, със следната сентенция: “Няма правила за правене на добри снимки, има само добри снимки”.

още …


Фотографията е реалност толкова фина, че става по-реална от реалността

Фотографията е реалност толкова фина, че става по-реална от реалността 1

Фотографията е реалност толкова фина, че става по-реална от реалността – Минков

Замислете се за най-красивата роза, която някога сте виждали. Съвършенството пред вашия поглед ви кара да се размечтаете, а при всички положения и да увековечите този спомен в снимка. Сега си представете, че в полезрението ви попада професионален кадър на тази най-красива роза. В тази ситуация със сигурност ще бъдете омагьосани за много повече време, изучавайки всеки един детайл от изображението. Това е и призванието ми като фотограф в София – да черпя от красотата на живота и да възпроизведа тази емоция в много по-силен мащаб. Мистериозната власт на едно от най-силните оръжия за въздействие върху човешкото съзнание – камерата – е разкрита преди повече от век от един от най-важните фотографи на своето време – Алфред Щиглиц. Неговият гений, допринесъл за устойчивото развитие на изкуствата, и до днес се оглежда във вечната сентенция: “Фотографията е реалност толкова фина, че става по-реална от реалността”. А как е възможно това изобщо?

още …


Фотографията няма нищо общо с камерите

Фотографията няма нищо общо с камерите 1

Фотографията няма нищо общо с камерите

Свикнали сме да асоциираме качеството с материалното благосъстояние. Още по-нелепо е да придаваме измамна стойност на скъпата посредственост, която буди възхищение единствено благодарение на финансовата си обезпеченост. Това табу се е наложило като максима във всяка една сфера от живота ни, опорочавайки неподправения талант. За щастие, всяко време се слави със своите гениални умове, чиито крилати фрази и до днес успяват да провокират деградацията на възприятията. Една от вечните сентенции, противопоставящи се на новия светоглед, принадлежи на Лукас Джентри, а именно – “Фотографията няма нищо общо с камерите”. А дали в действителност е така?

още …


Как продуктовата фотография променя своя облик

Как продуктовата фотография сменя своя облик 1

Как продуктовата фотография сменя своя облик – научете сега!

Понякога изглежда невероятно как наложили и утвърдили се във времето сфери от живота ни променят своя ракурс под въздействието на нещо, на пръв поглед несериозно, връхлетяло в ежедневието ни като лятна буря, която очакваме всеки момент да отмине и бързо да заличи следите от присъствието си. За съжаление, се оказва, че тази неимоверна скорост, с която се променят социалните нагласи, не загатва за също толкова бързо отстъпление, а за категоричността, с която новите устои утвърждаващо се настаняват в ежедневието ни. И ето ни тук, 20-те години на 21-ви век, приели, че новият храм на Темида е издигнат във висините на Метавселената и всичко, което си струва да получи съответното признание, се помещава из “нюзфийда”.
още …


Значението на фона при продуктовата фотография

Значение на фона при продуктова фотография 3

Значение на фона при продуктовата фотография – научете повече!

Равносилно на представянето на основния обект на продуктовата фотография е и въздействието на фона, чиято роля е да постави обекта в конкретен контекст. В зависимост от нуждите на продуктовата фотография, фонът би следвало да хармонира на цялостната концепция, като допълва основната палитра и подчертава качествата на целевия продукт. По-смелите решения се оглеждат в дълбочината на контраста между основния обект на продуктовата фотография и фона, като тук границата между успешния кадър и прекомерния кич е прекалено фина. Единствено маркетинговата стратегия зад продуктовата фотография е в състояние да определи в каква степен цветовата палитра и щрихите на фона могат да се противопоставят на основния продукт.
още …


Продуктовата фотография като част от маркетинговата стратегия

Продуктова фотография 1 - монета

Продуктова фотография – творчество!

Независимо дали става въпрос за продуктова, портретна, пейзажна, модна фотография или каквато още можете да се сетите, ние винаги ще говорим за изкуство. Успехът зад всеки един фотографски кадър се крие в художествената му стойност. Въпреки това продуктовата фотография си партнира с една не по-малко творческа сфера, която превъплъщава бизнес идеите в произведения на изкуството. Маркетингът е призмата, през която се пречупват и колаборират творческите решения на криейтив специалистите и хората зад обектива като мен, фотограф в София. За мен винаги е било чест да участвам в подобни дискусии, в които свободата на мисълта е най-висша ценност, като единствената отпорна точка, която е универсален лайтмотив при всяка продуктова фотография, е концепцията да продава емоция, а не продукт.
още …


Отегчението като двигател на креативността

Отегчението - двигател на креативността в продуктовата фотография 1

Отегчението – двигател на креативността в продуктовата фотография – научете повече!

„Самотата, предшественикът на отегчението, спомага за раждането на идеите. Това е и целта на творческата медитация — да изпаднеш в такава меланхолия, та вдъхновението да те споходи дори само за да те предпази от лудостта.”

Този цитат от книгата “Само един поглед” на Харлан Коубън ми даде изключително интересна гледна точка относно извора ми на вдъхновение като фотограф в София. Никога не се бях замислял кое провокира креативността зад продуктовата фотография, а дори и да бях – най-вероятно щях да смятам, че гениалността черпи своето вдъхновение от други шедьоври. Разбира се, тук идват на пръв поглед клишираните моменти под душа или безкрайното въртене в леглото посред нощ, които вече не ми изглеждат толкова клиширани. И след като реших да разгледам внимателно тази вълнуваща мисъл, попаднах на някои интересни проучвания в световен мащаб.
още …


Лятно вдъхновение за продуктова фотография

Лятна продуктова фотография 1

Лятна продуктова фотография – научете повече!

Лятото е в разгара си и няма как да подминем с лека ръка момента, когато положителните емоции струят от всичко, което ни заобикаля. Като фотограф в София съм силно изкушен да се отдам на поредното любимо професионално пътешествие, което да ме отърси от столичната динамика при сблъсъка с белите гребени на морските вълни. Настъпи сезонът на пъстрите кадри с освежаващ привкус и романтична нотка и за да ви придам част от моето лятно вдъхновение, смятам да споделя с вас някои мои любими морски моменти, създадени за продуктова фотография.
още …


История в един кадър

Динамика в продуктовата фотография 1

Динамика в продуктовата фотография от  от Minkov Studio

Гениалността на фотографията като изкуство е възможността да разказваш истории без да използваш думи и движения. Докато изображението се нуждае от една-единствена секунда, за да разгърне съвършенството си пред аудиторията, понякога съзнанието остава запленено за много по-дълго време. През това време изображението оживява и разкрива своите тайни и послания, провокирайки въображението чрез множеството си превъплъщения. “Понякога” отразява точно тези моменти на гениалност, които открояват съвършенството сред масата от изображения. Затова нека си поговорим за динамиката в продуктовата фотография и способността ѝ да се противопоставя на статичността.
още …


Едиториал продуктова фотография

Едиториал продуктова фотография 3

Едиториал продуктова фотография – от Minkov Studio

Когато говорим за едиториал продуктова фотография, имаме възможността да се насладим на творческа експлозия, защото този тип продуктова фотография не просто представя продукт, а предизвиква емоция. Едиториал продуктовата фотография се ражда между кориците на луксозните списания, откъдето идва и самото наименование “editorial” (от англ. “редакторски”). Основната идея зад този тип продуктова фотография е визуалното въздействие, затова и кадрите най-често представляват завършено произведение на изкуството.
още …